|
"MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com Official Website of M.S.Viswanathan - Legendary Indian Composer
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
P. Sankar
Joined: 03 Feb 2007 Posts: 142
|
Posted: Wed Mar 07, 2007 3:49 pm Post subject: MSV's creativity in Tamil film songs |
|
|
Dear all, There are lots and lots of creative works done by our Master MSV - the first of its kind - the first of such things in Tamil film songs and then it would have been followed by other music directors or they could not have done even, which we all know. But for the sake of people who are not aware of such history and for the sake of Tamil music lovers it becomes the onus of this site to start registering each and every such thing. I humbly requet each and every one of you to contribute in this portion. I know lot many would have been written under different headings. But any pioneering activity undertaken by our Master, please bring under this heading.
Regards from,
P. Sankar.
Last edited by P. Sankar on Fri Jun 01, 2007 8:51 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
P. Sankar
Joined: 03 Feb 2007 Posts: 142
|
Posted: Sun Mar 11, 2007 2:15 pm Post subject: |
|
|
"Ninaithaley Innikkum" - there is a pretty long song in this film with just the same two words repeatedly sung by SP.B and Janaki with very fine and melodious interludes. I think this is the first of its kind in Tamil films to be composed with the title name of the film.
P. Sankar. |
|
Back to top |
|
|
s ramaswamy
Joined: 09 May 2007 Posts: 38
|
Posted: Sat May 26, 2007 7:56 am Post subject: |
|
|
In the duet song by PBS and PS - Naan Paadiya Paadal Mannavan Kettan Padayudane Vandaan -from Vaazhkai Vaazhvadharke (Music VR) the pallavi is not repeated at all in the rest of the song. This is unique.
GRamanathan has done similarly, with just one repeat of the pallavi, in the melodius duet by TMS and P Bhanumati 'Maasila Nilave Nam Kaadalai Magizhvodu" in 'Ambigapathy'.
MSV did likewise later in his career in Sivanda Mann song 'Oru Raaja Raaniyidam'. In this song another pioneering effort is that the prelude and interludes don't get repeated.
And in the TMS song 'Ulagam Piranthathu Enakkaga' from Paasam, VR have given a different prelude and dissimilar interludes to each stanza. A great effort. |
|
Back to top |
|
|
viswapriyan
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 43 Location: Chennai
|
Posted: Tue May 29, 2007 10:52 am Post subject: |
|
|
Dear mr Sankar,
This is a vital thread that should bring out the uniqueness and creativity of this and only maestro. You were absolutely right when you point out that MSV starts some thing new and other MDs follow the suit. This applies to even now famous MDs.
I join Sankar in requesting the fellow msvians to contribute to this thread.
From my side I would like to start the first one.
This is slightly technical. If we have carefully noticed the rhythm section of MSVs song, we glean the following. The main melody will be going on a partcular beat, say 4-4. The percussion will be going with another beat say 6-8 or waltz. To exemplify, take the song "minminyai kaNmaNiyai...." by TMS and LRE from kaNNan en kAdhalan. The main melody is waltz. whereas the percussion(bongo) n will be going on 4-4.
MSV has done this in many songs. _________________ endrummsv |
|
Back to top |
|
|
Ram
Joined: 23 Oct 2006 Posts: 782
|
Posted: Tue Jun 12, 2007 9:08 am Post subject: Oru Maathirai VindhaigaL! |
|
|
நமது நண்பர் P.சங்கர் அவர்கள் துவக்கிய அருமையான தலைப்பு. "எம்.எஸ்.வி பாடல்களின் புதுமைகள்". முடிவே இல்லாமல் செல்லக்கூடிய தலைப்பு;
அலுவலக வேலைகள் முடிந்து நடந்து வீட்டிற்கு வருகையில், திடீரென்று தோன்றியது இது. "மெல்லிசை மன்னரின் ஒரு மாத்திரை விந்தைகள்!"
1) "நெஞ்சம் மறப்பதில்லை" படத்தில் வரும் "முந்தானை பந்தாட" என்ற பாடலின் இடை இசை. புல்லாங்குழலும், தபேலாவும் ஒரு மாத்திரை கால அளவில் மாறி மாறி விளையாடும் அழகு. அது கேட்டு ரசித்தால் தான் தெரியும். அளக்க முடியாத கற்பனை.
2) "ஆலய மணி" படத்தில் வரும் "மானாட்டம் தங்க மயிலாட்டம்" வரும் இடை இசை. சுசீலா "ஓ.. ஹோ... ஹோ... ஹோய்" எனும் போது வரும் தபேலா, ஒரு மாத்திரை தள்ளி அழகாக எடுக்கப்படும். சிறு வயதில் இந்த இடம் தாளப் பிழை உள்ளது போல் தோன்றியது. ஆனால் காலப் போக்கில் தான் இதன் அருமை விளங்கியது.
இந்த இரண்டாம் பாடலின் குறிப்பிடத்தக்க ஒரு விஷயம்... இந்த பாடலில் வருவதைப் போல் ஒரு மாத்திரை தள்ளி எடுக்கும் நடையை "எஜமான்" படத்தில் இளையராஜா "ஒரு நாளும் உனை மறவாத" என்ற பாடலின் பல்லவியில் உபயோகித்திருப்பதைக் காணலாம். அதனால், "இளையராஜா எம்.எஸ்.வி யின் கற்பனையை 'எடுத்துக் கொண்டார்' " என்று கூறுவது அவர்களுக்கு இடையே இருக்கும் இனிய இசை உறவைச் சிறுமைப் படுத்துவது போல் ஆகும். எம்.எஸ்.வி இசையின் மீது கொண்ட உண்மையான ஈடுபாட்டின் வெளிப்பாடாக இதைக் காண்பதே உயர்ந்தது.
இளையராஜா மட்டும் இல்லாமல், அவரைத் தொடர்ந்து வந்த அனைத்து இசை அமைப்பாளர்களுக்கும் எம்.எஸ்.வி ஒரு முக்கிய வழிகாட்டியாக இருந்து, அனைவரும் தத்தம் உள்ளத்தால் ஒப்புக் கொண்ட உண்மை ஆகும். _________________ Ramkumar |
|
Back to top |
|
|
viswapriyan
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 43 Location: Chennai
|
Posted: Tue Jun 12, 2007 9:52 am Post subject: |
|
|
Dear Ram,
You are absolutely right. There has been innumerable off beat rhytms in MSV's compositions.
Another illustrative example is the song "adho andha paravai pOla..." from "Ayirathil oruvan" the drums takes one "maathirai" after charanam begins, with the words" kAttru nammai adimaiyendru..."
Talking about mixing rhytms and song timings, another example "jagame mandhiram..." sung by MSV in "ninaithAle inikkum"
You mentioned "nenjam marapadhillai". Vow! what timeless songs.I wonder whether MSV himself can repeat it. The humming and opening BGM of the title song just transports you to a different world. No MD Can weave this magic - taking the listeners to the place he has internalised. All thge songs are excellent. Unfortunately, many of them hard to come by. For example, the song by TMS,"kAdu malai veedu kanda mAttupoNNe.." and "yaaradi neeradi...sevvai minnum chithira thangam vA vA (not sure of the words)" by TMS+PS _________________ endrummsv |
|
Back to top |
|
|
madhuraman
Joined: 11 Jun 2007 Posts: 1226 Location: navimumbai
|
Posted: Sun Jul 22, 2007 5:14 pm Post subject: uniqueness of MELLISAIYAI SUVAIKKA VAITHTHA MSV |
|
|
Dear All,
Honestly, unique contributions from MSV are countless.To set the ball rolling, I am reminded of the title song for the all-time great movie"PAASA MALAR". Though identified as the title song the song is played during the Intermission in the movie. MSV has rendered this song himself in a style that is not given to ordinary singers. The song has been penned by KAVI ARASU and has no separate Pallavi since the crux of the theme is said in about 8 lines or soin a single run. MSV scintilates through the whole piece. What a cotrolled voice ! Politely begins as "Anbu malar, Aasai malar" narrating the qualities of affection. MSV has packed emotions by varying the pitch of delivery in each line. He squeezes our hearts while rapidly reaching the crescendo of thepitch holding it to the most effective dimension. I do not remember any serious instrumental back-up.The melody king has shown all skills of singing in this short piece that reverberates in the soul of the listener. One thing I wish to humbly state is -any soul stirring song obviously comes from the soul of the composer- lest it should be a soul less piece.
Thank you music lovers.
Prof.K.Raman NaviMumbai. _________________ Prof. K. Raman
Mumbai |
|
Back to top |
|
|
VaidyMSV & Sriram Lax
Joined: 15 Apr 2007 Posts: 852 Location: chennai
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 7:04 pm Post subject: |
|
|
Hi
i will a few firsts that our great has done , as learnt from various sources .
a) Msv is the one who has introduced , humming, whistling a s a main weapon in his songs , to captalise millions , a few examples
1) nenjathiley nee netru vanthai - from film shanthi with raju who whistled for this
2) innumerable songs wherein LRE , rendored humming support example ,ex aalayamani etc .
3) even the re recording in films , are introduced by VR - u now the the effect of re recording .
4) the back ground songsa have come into play prominently with msv , and gr vrnkatesh , contributing to give the gist of story in a nut shell .
5) he is the one who introduced a many kavingners ,
ex muthulingam , kamarajan ,
all of us know , how great the song er kungamapottin managalam , from k .kovil written by a muslim lady poet ?? !! (roshanara begum )
pulamai pithan
valee
and pattukottai
6) many singers came in to lime light because of him
SPB - in tamil - Hotel rambha - with LRE was his first song . and msv was the one , who put spb on to the pedestal
kovai soundararajan
sai babha
vasantha
swarnalatha
bombay jayashree
siva chidambaram
why even MGR did try in rahasia police singing happy birth day .
7) his troupe is the first one to perform on stage ..
his deeds are many cannot capsulise .....
to be continued >>>>>>>> _________________ vijayakrishnan |
|
Back to top |
|
|
msvramki
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 418 Location: Chennai
|
Posted: Mon Aug 06, 2007 10:57 pm Post subject: |
|
|
[color=green]நண்பர் சங்கர் ஆரம்பித்துள்ள இந்த தொடர் அபாரம் !
அள்ள அள்ள குறையாத மெல்லிசை மன்னரின் அதீத கற்பனைவளத்தில் உதித்த பல புதுமைகள் நிறைந்த பாடல்களைப்
பற்றி எழுதுவதும், படிப்பதும், அலசுவதும் அன்றி வெறென்ன இன்பம் வேண்டும் இந்த் வாழ்வில் ?
இணையதள நண்பர்களின் அலசல் திறன் நமது எம்.எஸ்.வி யின் கறபனை ஊற்றுப்போல் காமதேனுவாகுக !!
சற்றே அசந்திருந்த (வேலைப்பளுவாலும், பயணங்களாலும்தான் !)
என்னை உசுப்பிவிட்ட சங்கருக்கு நன்றி !!
இதோ கீழே என் பங்கு (என்னால் முடிந்தவரை )
ராம்கி[/color] _________________ isaiyin innoru peyar thaan emmessvee. |
|
Back to top |
|
|
msvramki
Joined: 18 Dec 2006 Posts: 418 Location: Chennai
|
Posted: Fri Aug 10, 2007 10:31 pm Post subject: |
|
|
[color=darkblue]ஓரு மாத்திரைத் தள்ளி பாடல் அமைப்பதில் எம்.எஸ்.வி ஒரு மன்னர். புதுமையில் ஒரு தனிப்புதுமை.
இந்தப் பாடலைக் கேளுங்கள்.
படம் : போலீஸ்காரன்மகள்.
பாடல் : பொற்ந்தாலும் ஆம்பளயா
குரல்கள் : சந்திரபாபு, எல்.ஆர். ஈஸ்வரி.
கவிஞர் : கண்ணதாசன்
இசை : மெல்லிசை மன்னர்கள்.
துள்ளலான கிடார், அக்கார்டியனுடன் ஆரம்பிக்கும் இப்பாடல். குழலின்பின் ஒரு அழகான வயலின் இணைபுடன், பாபு பாடத்தொடங்குவார்.
பொறந்தாலும் ஆம்பளயா பொறக்கக்கூடாது (அக்காடியன்)
அய்யா பொறந்துவிட்டா பொம்பளயை நினைக்கக்கூடாது
பொறந்தாலும் .....
வேறு ஒரு துள்ளல் தாளநடையில்,
ஆம்பளயெல்லாம் பொம்பள போலெ மாறவும் கூடாது
பெண் ஆடும் ஆட்டத்தைக் கண்டு நோட்டத்தைக் கொண்டு
வாடவும் கூடாது..
அருமையான அக்காடியன் இடை இசை. ஆதி தாளத்தைப் போட்டுக்
கொண்டே வந்தீர்களானால், இடைஇசை இறுதியில், ஒரு மாத்திரை
முன் ஆரம்பிப்பார் ஈஸ்வரி :
(என்ன அபரீதக் கற்பனை !!!)
ஆயிரம் ஆயிரம் ஆண்களிலே ஐயா உன்னை நினைச்சேனே
அர்சுனன் போல அழ்கிருக்க அனுமார் ஜாதியை பிடிச்சேனே
(இப்போது தாளம் ஒரு மாத்திரை தள்ளி ஆரம்பித்து சரியாகும்
ஆஹா ஆஹா அழகு !!)
பரம்பரை ஞாபகம் போகலயே, பழயதை இன்னும் மறக்கலயே
மரத்துக்கு மேலே தாவுறயே (இது ஒரு அருமையான் மெலடி வரி !)
, மனுசனை குரங்கா நினைக்கறயே
பொறந்தாலும்...
இடையிசை : அக்காடியன், குழல், கிடார், வயலின் பிரவாகம்,
திரும்பவும், ஒரு மாத்திரை முன்னால், பாபு :
காதலை கவிஞன் பாடிவெச்சான், கடவுள் அதுக்கொரு ஜோடிவெச்சான்
உன்னை எனக்குன்னு எழுதிவெச்சான், உறவை நினைச்சு அழுகவெச்சான்
(மாத்திரை ஒன்று தள்ள், ' ஆதி' தாளம் சரியாக ) ஈஸ்வரி :
சிரிக்கிற காதல் முறிந்துவிடும், அழுகிற் காத்ல் உறுதிபடும்
முடிகிறவரைக்கும் அழுதுவிடு, முடிந்தபின் என்னை மணந்துவிடு
பொற்ந்தாலும்...( அருமையான துள்ளல் தபலா, கிடாருடன்
பாடல் முடியும் (ஐயோ .. முடிந்துவிட்டதே....)
இப்படி ஒரு தனிதன்மையான கற்பனை நம் மாஸ்டரைத்தவிர
யாருக்கு ஐயா தொன்றும் ?
உணர்ச்சிப் பெருக்குடன்,
ராம்கி[/color] _________________ isaiyin innoru peyar thaan emmessvee. |
|
Back to top |
|
|
irenehastings Guest
|
Posted: Sat Aug 11, 2007 1:12 pm Post subject: |
|
|
Dear Ramki sir
As soon as reading your post, I heared the song in my headphone again.
No words to say about the compossing and mixing various instruments in it, espscially the accordian piece.
An admirable analysis you have done.
Onnu mattum unmai....
Avar uruvaakkiya paadalkal ovvondrum ippo ketkumbothu adhisayamaaga thondrugirathu. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|